Plus realistos de rex
Saepe habeo accusato Tommasum de plus ignobiles nefandezzes. Habeo scripo que est despota et volet decidere omnes. Eum habeo ripreso pro suum modum de facere et condurre politicam, de se ritenere immune ab omne critica et de se reputare plus de omnes (chiù de tutte), sed habeo semper ritenuto que non est stupido nec sprovvedutus et que sapet riconoscere usque ad quantum se potest spingere per post rientrare et riprendere interlocutionem cum avversarios politicos. Tommasus se comportat come i rex post rivolutionem francesem qui, riuniti in congresso apud Vienna, auspicabant retornum ad monarchiam absoluta, sed, capendo que populum non avrebbet tollerato retornum ad passatum, cercabant de moderare eorum potere. C’erant, però, alcunis nobilis qui non erant d’accordo et propugnabant totalem returnum ad monarchiam absolutam et ripristinum de privilegis nobiliaris. Adolphe Thiers ei definibat “Plus realistos de rex”. Questam definitionem venet ancora utilizzata pro indicare qui est eccesivamenter ossequiosum et defendet ideas et actiones plus de personas direttamenter interessate. In Melphicta ne habemus diversos exemplos: c’est consilierus comunalis qui, ad propositum de strades sporches in Melphicta, invita cittodinos ad passeggiare cum lui pro videre quantum siant pulite; oppuret altrum, ex socialista, qui sostenet Tommasum ad prescindere et secundum “punto de vista”; pro non parlare de quellus que “in silenzio” defendet omne scelta de Tommaso perchès habet paura de esse fatto fuori. Verum guaio pro Tommaso est que costoro, plus che bene, ei faciunt male in quantus lo mettunt in ridicolo plus de quanto non siat. Allor, carus Tommaso, fac unam cosam giustam omne tanto, mettis fliturum in bocca ad questis personaggis, oppuret, si proprio te facis piacere, stat zitto tu et facis parlare solum loro, almenus te salvi facciam.